Ski

Åsbygda IL har en aktiv skigruppe som legger til rette for aktiviteter for alle som ønsker å enten gå på ski eller på annen måte benytte seg av vinterens gleder. Vi kjører milevis med skiløyper og holder preparert akebakke både på Pruterud og ved skistadioen i Åsbygda. I Åsbygda finner dere lysløypa, hvor nedre del nylig er restaurert. Løypa er også opplyst på høsten slik at den kan benyttes som tur- og treningsarena på barmark. Fra Åsbygda er det løypeforbindelse med Pruterud og vårt store løypenett i Romedal Almenning.

Våre løyper:

Alle våre løyper er synlige på www.skisporet.no.

Vår nye lysløpetrase er omlag 8 km tur retur og går mellom Åsbygda skole og Åsen grendehus. Løypa kjøres ved behov og er lyssatt fra oktober (barmark) og til skiføret tar slutt på våren.

Fra Lysløpa kan man knytte seg både til løypenett for å komme til Pruterud og også etterhvert Vallset via Åssaga.

Fra Pruterud kjøres tre runder som det finnes informasjon om via disse lenkene, Hølsjørunden, Veltgransjørunden og Storkjølrunden

Aktivitet:

• Treninger:

• Klubbrenn: Klubbrenn arrangeres i hovedsak fra skistadion i Åsbygda, med påmelding og kafé på klubbhuset. Klubbrennene foregår på tirsdager, med påmelding fra kl. 18.00 til 18.15 og start klokken 18.30. Mer info om dette kommer når det er kommet nok snø. Med fravær av snø har vi Pruterud som reserve.

• Kretsrenn 13.3.22:  Åsbygda IL ski i samarbeid med Vallset IL ski arrangerer kretsrenn i Åsbygda. Rennet er flyttet til Pruterud grunnet snøforholdene.  Tilbudet er lavterskel, men det vil være et større arrangement en de vanlige klubbrennene vi har ellers om vinteren. Vi håper å samle utøvere fra store deler av Hedmark. Rennet er terminfestet i terminlista til Hedmark skikrets, og vi håper dette kan være starten på mange år med kretsrenn i Åsbygda og/eller Vallset. Vi kommer med mer info om dette etter hvert.

Kontaktinfo leder skigruppa: Arne Magnus Hekne, tlf. 91148643, e-post: amhekne@hotmail.com